daar zijn we weer! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu daar zijn we weer! - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Helma Rijkers - WaarBenJij.nu

daar zijn we weer!

Blijf op de hoogte en volg Helma

13 November 2017 | Vietnam, Hué

Vandaag een dagje Hué en omgeving bekeken. Maar eerst ontbijten en we hebben al ons eigen Vietnamese tentje ontdekt. Puur lokaal en lekker eten.

Daarna opgepikt door onze guide Ken, die ons op vakkundige wijze de hele dag van alles voorzien heeft. (en dat was niet makkelijk met een aantal toeristen die hij in de groep had) Veel informatie gaf over de ins en ouds van het boeddhisme. Bijzonder te horen hoe hij dat beleefde en leefde.

We begonnen op een dragonboot die ons naar de eerste 3 sites bracht over de Parfumrivier. Die rivier ziet er op dit moment niet echt parfummerig uit, meer modder en een heleboel rotzooi. Gevolg van de typhoon van een paar weken terug.
We bezochten de Garden House, de Thiên Mu Pagoda en de Hòn Chén Temple. Alles staat in relatie met de Circle of Life, het boeddhisme en de Feng Shui. Ken wist er ontzettend veel van en vertelde het op een levendige manier. Hij had ook een energie voor 20 leek het wel.
Na een heerlijke lunch op de boot met de bus op pad naar de tombes. Indrukwekkende gebouwen en verhalen over de mensen die moesten sterven omdat ze mogelijk de emperor in de tombe gezet hadden. Er werden nl. 5 doodskisten in de tombe gezet en in 1 daarvan lag dan de emperor. Al degenen die een doodskist weggedragen hadden werden vermoord omdat niet bekend mocht worden waar de kisten stonden.

Na een poging om een wierookstokje te maken; niet geslaagd in mijn beleving ;-) zijn we teruggereden naar Hué. Daar aan de rivier een heerlijk biertje gedronken en geproost op de 81e verjaardag van ons mam. En na 8 pogingen lukte het ook nog om contact te krijgen :-)

Nu relaxen en morgen met privé chauffeur naar Danang.